علم و فن آوری

آخرین اخبار علم و فن آوری

علم و فن آوری

آخرین اخبار علم و فن آوری

تفریحات در کیش

ورزشهای آبی

از کیش دریایی تا غواصی غواصی ، پیاده روی از خواب تا جت اسکی ، کیش همه چیز را دارد. این فعالیت ها توسط زنان و مردان جوان و کاملاً برنز ایرانی انجام می شود که به شما یادآوری می کنند و مهم نیست در چه گوشه ای از جهان قرار دارید ، فرهنگ گشت و گذار همان است. در حالی که هنوز حجاب اجباری در این جزایر مورد نیاز است اما کمی ملایم تر است. برای شرکت در این فعالیت های آبی ، یک کلاه شنا به عنوان حجاب برای زنان کافی است. اگر نمی خواهید در واقع در آب قرار بگیرید ، می توانید قایق های شیشه ای را امتحان کنید تا نگاهی به زندگی دریایی رنگارنگ آکواریوم خلیج فارس بیندازید.



دوچرخه سواری

مسیر دوچرخه به طول 47 مایل در سراسر جزیره مار است و مستقل از جاده های اتومبیل ، ساختن یک راهی زیبا و به خصوص آسان برای پیدا کردن سواحل منزوی و متوقف کردن در اوقات فراغت شما برای گرفتن عکس در برابر پس زمینه زیبا از آب لاجورد خلیج فارس . ایستگاه های اجاره در تمام جزیره واقع شده اند ، و دوچرخه ، سه چرخه ، دوچرخه پشت سر هم ، و اسکوتر همگی برای اجاره به صورت ساعتی یا روزانه در دسترس هستند



کشتی یونانی

Khulla F. از سال 1966 در سواحل جنوب غربی جزیره لنگر گرفته شده است. کشتی در انگلیس ساخته شده است و قبل از رسیدن به آخرین مالک ، یونانی ، چندین بار صاحبان آن را تغییر داده است. سرانجام کشتی به خارج از ساحل کیش رفت و اگرچه تلاشی برای نجات وی انجام شد ، اما این کار بیهوده بود و از آن زمان تاکنون در جای خود باقی مانده است. کشتی یونانی مخصوصاً هنگام غروب آفتاب ، هنگامی که گردشگران می توانند از او عکس بگیرند ، زیبا هستند.


پارک کشتی یونان ، کیش ، ایران




ساحل مرجان

در ساحل شرقی جزیره واقع شده است ، این ساحل برای مرجان زیبایی که در آنجا می توانید نامگذاری کنید. ساحل با آجیل پوشانده شده است که در کنار نخلستان ها و محوطه سازی ، منظره ای به خصوص پانوراما را به شما ارائه می دهد. این ساحل یک مکان خاص و خاص برای تماشای طلوع خورشید فراموش نشدنی است. بسیاری از کلوپ های ورزشی دریایی نیز در اینجا واقع شده اند و انجام هرگونه فعالیت را به راحتی رزرو می کنند.


ساحل مرجان ، هرمزگان ، کیش ، ایران




شهر زیرزمینی کاریز

ایرانیان باستان به دلیل کمبود آب در بسیاری از مناطق ایران ، دارای سیستم قنات بودند که چاههای عمودی را به آرامی شیب می زدند و آب را به مناطق خشک می رسانند. Kariz یکی از این قناتهای 2500 ساله است و بازدید کنندگان می توانند از طریق تونل های آن قدم بزنند و از این نوع سیستم منظره ای نزدیک تر به دست آورند. این تونل ها بیش از پنج مایل امتداد دارند و کاریز را بیشتر شبیه یک شهر زیرزمینی می کند. این سازه باستانی با افزودن غرفه های صنایع دستی و یک چایخانه سنتی حفظ شده اما مدرن شده است.


شهر زیرزمینی کاریز ، هرمزگان ، کیش ، المپیک ، میرموهانا ، ایران




شهر باستانی حریره

گفته می شود این شهر قرن هشتم همان شهری است که سعدی ، شاعر مشهور فارسی در کارنامه خود ، گلستان از آن یاد کرده است. حیره واقع در بخش مرکزی و شمالی جزیره ، نگاهی اجمالی به معماری باستانی ارائه می دهد ، هرچند امروزه هنوز بخش زیادی از آن دست نخورده باقی مانده است ، اما ویرانه ها حاکی از یک منطقه پررونق است. کاوش های این سایت تخمین می زند که حدود 1000 سال تأسیس شده و 600 سال بعد رها شده است.


شهر باستانی حریره ، هرمزگان ، کیش ، کارین ، ایران




مخزن دوقلوی آب

مخزن دوقلوی آب در سال 1993 با بقایای یک مخزن آب موجود ساخته شد ، و این معماری بسیار یادآور مخازن آب یزد است. در مکانهایی با کمبود آب ، چنین سازه هایی برای ذخیره آب ساخته می شدند. بادگیر (بادگیر) ، یک سازه معماری باستانی فارسی است که برای ایجاد تهویه طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد ، به نگه داشتن آب در دمای نزدیک به انجماد کمک می کند.


مخزن دوقلوی آب ، کیش ، ایران


لاک پشت های دریایی کیش

در سواحل جنوبی و غربی این جزیره مرجانی بین ماه های مارس و آگوست ، لاک پشت های شاهین کوهی به زمین های حفاظت شده می روند تا تخم های خود را تخمگذار کنند. این سواحل این فرصت را به گردشگران می دهد تا این لاک پشت های غول پیکر را که در حال شنا در برابر امواج هستند به دریا بازگردانند. دوربین خود را بگیرید و به این سواحل دور افتاده بروید تا سرهایی که از آب بیرون می آیند را پیدا کنید و از لاک پشت ها در حال سوراخ کردن حفره ها برای لانه کردن تخم های خود (البته از فاصله مطمئن) عکس بگیرید.


مجتمع درخت سبز

شمال جزیره ، منطقه ای به خصوص سبز معروف به دره پرتغال ، محل مجتمع درخت سبز است که در حوالی یکی از قدیمی ترین درختان لور (بنیان) ساخته شده است. گفته می شود حدود 600 سال قدمت دارد ، بسیاری بر این باورند که این درخت فرخنده است و به اینجا آمده تا آرزو کنیم و نخ را در اطراف شاخه های پیچ خورده ضخیم گره بزنیم تا به حقیقت برسد ، یک عمل ضروری برای پیدا کردن همسرم! بقیه مجموعه فراهم می کند

معرفی جزیره کیش

درباره کیش :

به ساحل آفتاب ایران یا Costa del Sol ایران خوش آمدید. با این حال شما آن را برچسب می زنید ، سلام به این جزیره جذاب کنید که ، از دهه 1970 ، به تفریحی ساحلی تبدیل شده است که بازدید کنندگان می توانند در آن زندگی شنا کنند ، خرید و نمونه ای از زندگی محلی آرام و نسبتاً آزاد شده را خریداری کنند. کیش پررونق ترین ایران ، کیش در حال رونق گرفتن است. هتل ها ، بلوک های آپارتمانی و مجتمع های خرده فروشی (از وضعیت منطقه تجاری آزاد برخوردارند) بر چشم انداز کویری یک بار خالی مسلط هستند و تعداد گردشگران داخلی به ویژه در زمستان در حال افزایش است ، به ویژه در زمستان ، هنگامی که سرمازدگی در سرزمین اصلی سرما می زند. اگرچه کیش تا حد زیادی مورد توجه گردشگران خارجی قرار نمی گیرد. این شرم آور است ، زیرا بازدید از اینجا راهی عالی برای تجربه ایران از منظر کاملاً متفاوت است. شهرهای چشم نواز سرزمین اصلی را ترک کرده و به اینجا بیایید تا در فضایی آرام و دریا از دریا ، شن و آفتاب لذت ببرید.


کیش جزیره ای به طول 35 مایل و در فاصله 12 مایلی ساحل ایران است. زمانی که یک تفرجگاه خصوصی شاه سابق و میهمانان نخبه وی باشد ، کیش از دو جزیره اصلی ایران مجلل تر و توسعه یافته تر است. مانند قشم ، این منطقه همچنین یک تجارت آزاد است و گردشگران خارجی تا 14 روز دیگر نیاز به ویزا ندارند ، به این معنی که حتی اگر نتوانید آن را به سرزمین اصلی بپیوندید ، باز هم می توانید به کیش سفر کنید تا طعم مهمان نوازی ایرانی را بدست آورید. . تابستان ها می توانند به طور غیرقابل تحمل گرم و مرطوب باشند ، بنابراین بهترین ماه ها برای بازدید بین نوامبر و مارس است. در اینجا ده مورد برتر برای انجام و دیدن در جزیره کیش آورده شده است.

اقلیم

Kish دارای آب و هوای نیمه استوایی بسیار خشک است. رطوبت برای بیشتر سال تقریبا 60٪ است. هوای کیش معتدل است و در آوریل از 23 درجه سانتیگراد (73 درجه فارنهایت) تا 31 درجه سانتیگراد (88 درجه فارنهایت) متغیر است.


شما نیاز به پوشیدن چیزی سبک دارید.


 


کیش یک منطقه آزاد تجاری است

این مکان مناسب برای خرید و تجارت سودآور است. قیمت کالاها در کیش به ویژه از مناطق اصلی ایران ارزان تر است. بسیاری از ایرانیان و گردشگران برای خرید لباس بدون عوارض ، کالاهای الکترونیکی ، لوازم آرایشی و غیره از کیش دیدن می کنند ، تعدادی از مراکز خرید بزرگ وجود دارد که اکثر آنها در قسمت شرقی جزیره واقع شده اند. به دلیل گرمای روز ، بیشتر مغازه ها از ساعت 13:00 تا حوالی 17:30 بسته می شوند. برخی تا اواخر شب باز می مانند. مراکز خرید در کیش با هر سلیقه پذیرایی می کنند.


 


فرودگاه بین المللی کیش

این کشور یکی از فعال ترین و اقتصادی ترین فرودگاه های ایران است و از نظر تعداد عملیات پرواز و حمل و نقل مسافر در رتبه چهارم قرار دارد. تعدادی هواپیمایی بین المللی که به فرودگاه بین المللی کیش پرواز می کنند و روزانه حدود 36 پرواز دارند. این ترمینال با مساحت 12000 SQM ، در 3 طبقه شامل فضاهای اداری ، سالن VIP ، بانک ، غرفه فروش بلیط ، گمرک ، رستوران ، مغازه و مناطق رفاهی ، سالن انتظار ، سالنهای منتظر ، سیستمهای هوای کاملاً هوشمند و مدرن و همچنین ساخته شده است سیستم های ایمنی و امنیتی.


 

جاذبه های گردشگری محبوب

اگرچه کیش جزیره ای کوچک است اما از جاذبه های گردشگری بیشماری برخوردار است.


کشتی یونانی ویرانگر یک کارواش بخار باربری در سال 1943 به نام کولا F در ساحل در ساحل جنوب غربی کیش است. کشتی قدیمی و معروف تاریخی استراحت در یکی از سواحل جزیره کیش. این کشور در سالهای اخیر به یک جاذبه مهم گردشگری تبدیل شده است. او در ابتدا یک کشتی انگلیسی ، امپراتوری ترومپ بود و در اسکاتلند ساخته شد. در سال 1966 ، او دوید و تمام آنچه که باقی مانده است ، پوسته فولادی او است.


قنات زیرزمینی باستانی که به آن "شهر زیرزمینی" نیز گفته می شود ، تا حدودی برای گردشگران باز است. این شهر در حدود 1000 سال پیش برای حمل و نقل و آبرسانی در نقاط مختلف جزیره ساخته شده است.


شهر زیرزمینی کاریز بیش از 2500 سال قدمت دارد و در حال حاضر با عمق بیش از 10،000 متر مربع به یک شهر زیرزمینی در عمق 16 متر زیر سطح تبدیل شده است.


شهر باستانی هاریره ، ویرانه ها توده های خمپاره و ساختمانهای سنگی را در مساحتی به طول 3 در 1 کیلومتر نشان می دهند. سازه های ساخته شده از سنگ های شن و ماسه با برخی از لایه های گچ بر روی دیوارها است. بعضی از سازه هایی که یک بار آنرا می دادند شامل بسیاری از طبقه ها بود. تخمین زده می شود که شهر هریره 800 سال قدمت داشته باشد. همچنین اعتقاد بر این است که این شهر به احتمال زیاد در اثر زلزله قدرتمند تخریب شده است.


پارک دلفین و تمساح کیش ، دهلیز بی نظیر اقیانوس در خاورمیانه است و بازدید کنندگان می توانند در یک فضای خانوادگی گرا از دلفین های دیدنی و دیگر نمایش های پستانداران دریایی لذت ببرند. پارک دلفین یک پارک 170 هکتاری است که در گوشه جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است. این منطقه با بیش از 22000 درخت نخل احاطه شده است و شامل یک دلفیناریوم ، باغ پروانه ، ترکیب کرم ابریشم ، باغ پرندگان ، جنگل باران مصنوعی ، کوه آتشفشانی ، باغ ارکیده و باغ کاکتوس است. این دلفیناریوم شامل بزرگترین استخر ساخته شده در جزیره و دلفین ها ، شیرهای دریایی و نهنگ های سفید است. باغ پرندگان در این پارک بیش از 57 گونه از پرندگان و حیوانات دیگر از سراسر جهان شامل پلان ، شترمرغ ، ماکائو های آبی و زرد ، گودال ها ، توکو تاکو ، توراکوس ، قو ، پنگوئن های آفریقایی و تمساح های باتلاقی قرار دارد.


مجسمه پرنده غول پیکر ، می توانید داخل آن صعود کنید!


سواحل که دارای رنگ مایل به آبی است و خط ساحلی طولانی که گردشگران زیادی را در فصل زمستان مشاهده می کند. آب آنقدر واضح است که ماهی را می توان در تمام طول سال در دریا شنا کرد. گفته می شود snorkeling در سواحل جزیره کیش جزو بهترین های جهان است ، در حالی که غواصی ها بینش حتی دیدنی تری از زندگی در زیر آب ها ارائه می دهند. انواع دیگر ورزش های آبی نیز موجود است: جت اسکی ، قایقرانی ، ماهیگیری ، چتربازی ، صخره های پیاده روی ، مشاهده مرجان ، قایقرانی و اسکی روی آب فقط چند روش محبوب برای گذراندن وقت و لذت بردن از خود در طول بازدید خود است. جزیره. کیش برای استراحت پیاده روی دارای سواحل شنی سفید بسیار زیبا است.


ساحل خانمها ، مساحتی به وسعت 2000 متر مربع در شمال جزیره ساخته شده است. برخی خدمات مانند حمام آب شیرین در بیابان و همچنین در فضای بام ، تختخواب ، ماساژ آرامش بخش ، والیبال ساحلی و بوفه برای گردشگران آماده شده است.


بندر تفریحی کیش ، بندری زیبا و سرگرم کننده در منطقه توریستی کیش است. می توانید ساعت ها در آنجا قدم بزنید یا بنشینید و ماهی های زیبا و رنگارنگی را تماشا کنید و از ویژگی های تفریحی این اسکله طلوع و غروب خورشید به خصوص زیبا و دوست داشتنی در جزیره کیش لذت ببرید.


رستوران ها


در جزیره کیش رستوران های بسیار زیبایی وجود دارد. این هتل حدود 50 رستوران با محیطی دوست داشتنی در کنار ساحل و در جزیره با مجموعه غذاهای دریایی خوشمزه ، غذاهای ایرانی